• Locatie:
    Schoten
  • Bouwjaar:
    2015 - 2018
  • Categorie:
    private
  • Werk vericht:
    interieur architectuur

Meerlehof Lummen

Het is de eerste concessie volgens het Audi Terminal concept in Oost-Vlaanderen. Het bouwprogramma omvat een gebouw van 3.410 m², waarin zich een showroom bevindt met plaats voor 17 wagens en een werkplaats met 11 bruggen, een volautomatisch magazijn en een automatische carwash. Het concept is bijzonder omdat het bedoeld is om de Audi naam op een wereldwijde schaal op dezelfde manier te communiceren, maar ook om te harmoniseren met de lokale omgeving. Dit resulteert in verschillende terminals wereldwijd, volgens een zelfde ontwerpprincipe, maar telkens met een lokale oplossing daar elke site anders is.

Industrieterreinen die vrij zijn van enige stedenbouwkundige, fysieke, grond technische, juridische of andere problemen of beperkingen, worden alsmaar schaarser. Dit terrein had echter al deze opgesomde uitdagingen, alsook de noodzaak van het juridisch wegwerken van een oude buurtweg die in realiteit al lang niet meer bestond.  Vooraleer er van start gegaan kon worden met het bouwen van dit project, moesten deze eerst grondig geanalyseerd worden om hierop een antwoord te bieden.

Het Audi Terminal Concept komt terug in alle details van het gebouw, waarbij er zowel asymmetrie als dynamiek worden gecreëerd. Het toegepaste concept omvat een zeer specifiek verhaal qua detaillering en materiaalgebruik, waaronder geperforeerde aluminium gevelbekledingen, grote glaspartijen en de black and white curve. Naast het implementeren van zonnepanelen, een warmtepomp en zonwerende beglazing, wordt het hele gebouw voorzien van vloerverwarming om een homogene stralingswarmte te bekomen. Zelfs de werkplaats wordt hiermee verwarmd. Dit is een groot voordeel voor de werkplekken nabij de sectionaalpoorten die voortdurend openen en sluiten; de convectiestroming wordt hiermee zwaar ingedijkt.

To complete this compelling scenario, visitors had the chance to meet a number of makers scattered around the house, as well as chat with them and buy their products. ARMINHO, Cordame, Minois Paris, Ode Sabão, Patrícia Lobo Ceramics, SAL, and SUL are the names that A’Migalhada gathered to uncover some of Portugal’s most riveting creations.

To complete this compelling scenario, visitors had the chance to meet a number of makers scattered around the house, as well as chat with them and buy their products. ARMINHO, Cordame, Minois Paris, Ode Sabão, Patrícia Lobo Ceramics, SAL, and SUL are the names that A’Migalhada gathered to uncover some of Portugal’s most riveting creations.

test
Photographer

test